Budowanie kultury KAIZEN

warsztat zachowań innowacyjnych nastawionych na poszukiwanie usprawnień
Cena od 2500 netto do 3000 netto za osobę 2 dni szkolenia

Program

Wyzwania innowacyjnej firmy

3
Kilka biznesowych przykładów, które uczą nas, że można przespać swój sukces
Jak skutecznie przygotować się do przyszłości?
Organizacja ucząca się w praktyce. Skąd się bierze KAIZEN?
Osobiste nastawienie do poszukiwania i wdrażania zmian. Skąd czerpać inspiracje?

IGIKAI a działania zawodowe

3
Siła „5 Why”
Kiedy chce nam się myśleć? Składniki kreatywności – umiejętności, podejście, działanie.
Przeciwdziałanie rutynie w obowiązkach służbowych. Jak to robić na co dzień?
Techniki twórczej analizy problemu.

Jak dokonywać usprawnień w procesach? Kilka słów o reengineeringu

3

Siła zmiany punktu widzenia
Odwrócenie problemu
Czym jest synektyka?

Budowanie kultury innowacji i współodpowiedzialności w zespole

3
Kreatywność wspomagana – techniki wspierania innowacyjności zespołu. Jak wykorzystać potencjał intelektualny i doświadczenia współpracowników?
Dlaczego czasem nie działa „burza mózgów” i co zrobić, żeby zadziałała?
Zasady ułatwiające twórcze myślenie w zespole. Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?
Bank twórczych pomysłów – indywidualny i zespołowy

Podsumowanie i certyfikacja

Podstawy komunikacji w oparciu o elementy psychologii z uwzględnieniem komunikacji bez przemocy

Cena 4500 pln do 6200 pln od 2 do 4 dni (w zależności od potrzeb)

Program

Psychologiczne aspekty i ich rola w procesie komunikacji - wykład

3
autoanaliza umiejętności komunikacyjnych- ćwiczenia w grupach
przeszkody skutecznej komunikacji – wykład
logika-emocje-wartość- wykład
budowanie wiarygodności- ćwiczenia w grupach
podstawowe narzędzia skutecznej komunikacji- wykład

Doskonalenie umiejętności społecznych w oparciu o kluczowe zasady NVC Marshalla B. Rosenberga

3
Ćwiczenia w grupach

Komunikacja w duchu NVC - czyli jak budować porozumienie bez przemocy

3
W jaki sposób budować komunikat, na bazie 4 kroków, w jaki sposób opiniowanie powoduje opór w rozmówcy,
jakie aspekty wspierają wyrażanie potrzeb i komunikowanie z odpowiedzialnością, jak zespoły mogą budować
porozumienie ukierunkowane na działanie i współpracę, 
Szkolenie prowadzone metodą warsztatowo-szkoleniową. 

Asertywność i jej rola- wykład

3

mapa zachowań- wykład
profilaktyka i gaszenie pożarów – wykład
analiza transakcyjna- wykład
egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic- ćwiczenia w grupach

Moje mocne strony - wykład

3
rola samoświadomości, powiązanie pomiędzy mocnymi stronami pracowników, zaangażowaniem i ich wydajnością, wykorzystywanie własnych silnych stron w pracy z zespołem i dla własnego rozwoju

Emocje - wykład

3
nazywanie i wyrażanie stanu emocjonalnego, radzenie sobie ze stresem i negatywnymi emocjami, odróżnianie bodźca od przyczyny, wyrażanie gniewu zgodnie z PBP – Porozumienie Bez Przemocy

Osobowości ćwiczenia w grupach

3
rodzaje osobowości
komunikacja z różnymi typami osobowości
budowanie relacji

Komunikacja wsparciem w podejmowanych działaniach- wykład

3
zwiększenie efektywności podejmowanych działań

Podsumowanie i dyskusja moderowana