Twój koszyk jest obecnie pusty!
Kto to jest Coach ICF?
Coach ICF (International Coach Federation) to profesjonalista w dziedzinie coachingu, który uzyskał certyfikację od jednej z najbardziej...
Według mnie najpierw trzeba zacząć od pytania, kto tak naprawdę jest Twoją konkurencją.
Często obserwuję, że ktoś, kto dopiero zaczyna swój biznes, patrzy na topowe marki i uważa że, to jest jego konkurencja. Albo osoba, która już ma bardzo rozwinięty biznes, postrzega jako konkurencję firmę, która dopiero rozpoczyna swoją działalność.
To kompletne nieporozumienie. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, bardzo znane firmy nie są Twoją konkurencją. Jeśli masz spory dorobek, Ci, którzy zaczynają, nie mogą Ci zagrozić.
Po pierwsze zrozum, że w Polsce jest 38 milionów ludzi i wśród nich na pewno znajdą się klienci, którzy będą chcieli skorzystać z Twoich usług. Jeśli jest popyt na to, co oferujesz, klientów starczy dla wszystkich – i dla Ciebie, i dla Twojej konkurencji.
Po drugie o popycie decyduje jakość Twoich usług. Jeśli Twoja usługa spełnia oczekiwania klientów, nie musisz obawiać się konkurencji. Jeśli więc nie masz klientów najpierw sprawdź, czy klienci widzą wartość w Twojej ofercie.
Zobacz – w każdym większym mieście na rynku znajduje się masa podobnych restauracji i pubów. A przecież one wszystkie funkcjonują. Jednego dnia klient pójdzie do restauracji A, a drugiego do restauracji B. Oczywiście jeżeli w jakimś miejscu klienci zostaną źle potraktowani lub jedzenie jest kiepskie, to już tam więcej nie wrócą. Ale jeżeli restauracje oferują tak samo dobrą obsługę, to będą mieć klientów mimo tego, że stoją obok siebie.
W branży, w której działam, jest ogromna konkurencja. Jest bardzo wiele osób, które oferują usługi coachingu czy usługi szkoleniowe. Jednak każda firma będzie robiła to w inny sposób, stosowała inne techniki pracy czy inną metodologię. I klienci wybiorą tę firmę, która będzie bardziej im odpowiadać.
Wszyscy na rynku są w stanie znaleźć odbiorców swoich usług, o ile wykonują je dobrze.
Zanim wpadniesz w paranoję porównywania się do konkurencji, określ, co wyróżnia Cię na rynku. I nie myśl tylko kategorią „co się będzie sprzedawać”. Ważne jest, aby to, co robisz, było zgodne z Tobą. Żebyś po prostu lubił to robić.
A więc moja „recepta na konkurencję” brzmi:
Taka postawa będzie Cię budowała jako przedsiębiorcę. Bo konkurencja nie jest ani Twoim wrogiem, ani wzorem do naśladowania. Po prostu jest. A Ty rób swoje.
Coach ICF (International Coach Federation) to profesjonalista w dziedzinie coachingu, który uzyskał certyfikację od jednej z najbardziej...
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu, sukces przedsiębiorstwa często wiąże się z umiejętnością nieustannego doskonalenia i rozwoju...
Szkolenia Maxwell Leadership stanowią nieoceniony element rozwoju przywództwa i zarządzania. Programy te, stworzone na bazie filozofii...
0 komentarzy