Jak być skuteczniejszym sprzedawcą? Odkryj, co radzi Geffrey Gitomer (część 3)

W poprzednim artykule [otwórz] przedstawiłam Ci 12 pierwszych zasad, o jakich mówi Geffrey Gitomer w Biblii handlowca. Książce, która dla mnie jest absolutnym numerem 1 wśród książek o sprzedaży. Pora na kolejne porady, jakich udziela Gitomer.

13. Odróżniaj się od innych

Jeśli nie będziesz mieć swojego wyróżnika na rynku, klienci nie będą wiedzieć, dlaczego mieliby kupować właśnie u Ciebie. Nie będą w stanie stwierdzić, czy im odpowiadasz, czy nie. Jeśli będziesz taki sam jak setka innych sprzedawców, pozostanie Ci tylko jedno – konkurowanie ceną.

14. Poznaj zasady handlu elektronicznego

Sprzedaż online to dziś już oczywistość. A jednak wciąż można trafić na firmy, które mają nieczytelne strony WWW czy zaniedbane profile w social mediach. To, jak prezentujesz się w sieci, jest bardzo ważne. Sprawdź, czy Twoja strona i Twoje media społecznościowe zachęcają klienta do kontaktu.

15. Ćwicz kreatywność

Raz na jakiś czas zrób ćwiczenie, które pobudzi Twoją wyobraźnię. W internecie znajdziesz masę aktywności, aby zachować sprawny umysł. Dzięki temu łatwiej Ci będzie generować nowe pomysły na skuteczną sprzedaż.

16. Naucz się nie przejmować odmowami klientów

Klient od Ciebie nie kupił? To normalna rzecz. Nie postrzegaj tego, jako swojej porażki. Każda nieudana rozmowa handlowa, to dla Ciebie źródło informacji, co możesz poprawić  w swoim produkcie lub w komunikami z klientem.

17. Pracuj, kiedy inni odpoczywają

Jeśli chcesz zrealizować cel, poświęć się dla niego. Zrezygnuj z części przyjemności w życiu. Ustal, że teraz jest czas na pracę i działaj.

18. Bądź rannym ptaszkiem

Ta zasada może niektórych naprawdę zaboleć. Wstawaj wcześnie. Ale uwaga! To ma być wstawanie zaplanowane. Poświęć rano 2 godziny tylko dla siebie. Zrób ćwiczenia, posłuchaj ciekawego podcastu, pomedytuj. Twierdzisz, że jesteś nocnym markiem? Spróbuj przez miesiąc wstawać o 5-6 rano i dobrze zaplanuj poranek, a zobaczysz, jak wrośnie Twoja produktywność w ciągu dnia.

19. To, co robisz w swoim wolnym czasie, wpływa na Twoją pracę

Jak spędzasz wolny czas? Czy masz jakieś pasje. To ważne. Hobby dodaje nam energii i nas inspiruje. Paradoksalnie to, co odrywa Cię od myślenia o pracy, powoduje, że pracujesz wydajniej.

20.  Wypisz swoje cele, powieś nad biurkiem i czytaj je 2 razy dziennie na głos

Musisz wiedzieć, dokąd idziesz. Dlatego spisz swoje cele. Jeśli będziesz je mieć tylko w głowie, szybko się rozpłyną. Gdy wypiszesz na kartce cele i powiesisz w widocznym miejscu, będziesz ciągle do nich wracać. To pomoże Ci także stwierdzić, nad jakimi celami w ogóle jeszcze nie zacząłeś pracować.

21. Wyznacz sobie dzienną porcję zadań do realizacji i trzymaj się tego planu

Codziennie zaplanuj, co chcesz zrobić i konsekwentnie to realizuj. Jeśli planujesz pracę przez 4 godziny, pracuj przez 4 godziny, a nie 3,5. Nie ma nic gorszego niż nie dotrzymywać słowa samemu sobie. Zastanów się, jakie drobne kroczki wykonujesz codziennie do sukcesu. Czy w ogóle wiesz, czym jest dla Ciebie sukces?

22. Załóż się ze sobą, że wygrasz. I wygraj albo zgiń

Działaj z przekonaniem, że możesz odnieść sukces. Wtedy łatwiej Ci będzie go osiągnąć. Jeśli wmawiasz sobie, że Ci się nie uda, wypalisz się, bo każde działanie będzie wymagać od Ciebie masy energii.

23. Najważniejsze jest Twoje nastawienie

Co odpowiadasz, gdy ktoś pyta, jak Ci idą interesy? Mówisz: E tam, tak sobie albo Może być? Niedobrze. Sabotujesz sam siebie. Odpowiedz: Świetnie! Dziękuję, a dasz znać swojej głowie, że naprawdę jest dobrze. Doceń swoją pracę i nie wstydź się przyznawać otwarcie do swoich sukcesów.

24. Nie wszystko zależy od innych. Dużo zależy od Ciebie

Nie masz nad wszystkim kontroli i na Twoją pracę ma wpływ wiele rzeczy niezależnych od Ciebie. Ale zawsze masz wpływ na to, jak zareagujesz na niespodziewane wydarzenia. Od Ciebie zależy, jak zareagujesz na odmowę klienta, jak szybko odpowiesz klientowi na zapytanie, czy masz zebrane informacje o kliencie i przygotowany szablon oferty. Mamy wpływ na przeważającą ilość czynników, jakie decydują o sprzedaży. Zastanów się więc, czy czasem nie zrzucasz winy na kogoś za to, za co sam odpowiadasz?

24.5. Przypomnij sobie swój upór i determinację, gdy jako dziecko nie przyjmowałeś do wiadomości, że mam nie kupi Ci batonika

Jeśli dziecku na czymś bardzo zależy, stara się to osiągnąć ze wszystkich sił (i przyprawić rodziców o ból głowy 😉). Czy potrafisz nadal tak działać?  Czy nie rezygnujesz zbyt łatwo? Czy jest coś, o co potrafisz walczyć jak lew? 

Teraz znasz już wszystkie zasady Gitomera. Wiem, że ich wdrożenie to duże wyzwanie. Ja sama wciąż nad tym pracuję. Ale gwarantuję, że rady Gitomera krok po kroku pomogą Ci czerpać coraz większą satysfakcję z pracy jako sprzedawca. A jeśli jeszcze nie znasz 1 części cyklu artykułów o Biblii handlowca, znajdziesz ją tutaj.

I oczywiście zachęcam Cię do samodzielnej lektury książki Gitomera.

Kto to jest Coach ICF?

Kto to jest Coach ICF?

Coach ICF (International Coach Federation) to profesjonalista w dziedzinie coachingu, który uzyskał certyfikację od jednej z najbardziej...

czytaj dalej
Znaczenie rozwoju w biznesie

Znaczenie rozwoju w biznesie

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu, sukces przedsiębiorstwa często wiąże się z umiejętnością nieustannego doskonalenia i rozwoju...

czytaj dalej

0 komentarzy

Wyślij komentarz