Konkurencja, to nie wróg

Do mikro i małych przedsiębiorstw zgodnie z trendem, wprowadzane są procesy rodem z dużych korporacji międzynarodowych. O ile umiejętne wykorzystanie korporacyjnego know how, wielokrotnie może nieść za sobą wiele korzyści, o tyle niekoniecznie w przypadku konkurencji.

Przedstawiamy kilka przydatnych według nas reguł, które pozwolą Ci spać spokojnie, jeśli obawiasz się lokalnej konkurencji.

  1. Dostarczaj zawsze, możliwie najlepszą jakość usług/produktów.
  2. Pamiętaj o swoich klientach po dokonaniu zakupu.
  3. Nie mów źle o konkurencji lub nie wypowiadaj się o nich w ogóle.
  4. Planuj działania marketingowe w oparciu o to co najlepsze u Ciebie, a nie o działania konkurencji.
  5. Myśl o swoich konkurentach jako o osobach, które pracują w tej samej branży i zmagają się z podobnymi wyzwaniami.
  6. Nie porównuj się w każdym aspekcie.
  7. Ucz się na błędach innych osób.
  8. Rozwijaj się stale i ulepszaj swoje usługi/produkty.
  9. Zdobywaj wiedzę i wdrażaj ją regularnie.
  10. Działaj etycznie.
  11. Współpracuj – razem możecie więcej!

Mamy świadomość, że wiele osób nawet nie wyobraża sobie, nie konkurować. 

Zdrowa rywalizacja, przynosi czasem doskonałe efekty. 

Najważniejsze jest jednak to, że miejsca i klientów wystarczy dla wszystkich. 

To etyka Twoich działań i zrównoważony, stały rozwój będą Twoim kluczem do konkurowania.

Dla nas najważniejszy jest szacunek do drugiego człowieka, więc prowadzone przez nas działania strategiczne opierają się na rozwijaniu najlepszych usług jakie możemy oferować, na zdobywaniu wiedzy i dzieleniu się nią.

Mamy świadomość istnienia naszej konkurencji ale nie wędrujemy pod jej posty, by obnażać niedociągnięcia. Takie zachowania wskazują bardziej na desperację niż poczucie pewności w tym co się robi.

W biznesie również można pozostać wiernym swoim zasadom. 

Do tego Was zachęcamy.

Kto to jest Coach ICF?

Kto to jest Coach ICF?

Coach ICF (International Coach Federation) to profesjonalista w dziedzinie coachingu, który uzyskał certyfikację od jednej z najbardziej...

czytaj dalej
Znaczenie rozwoju w biznesie

Znaczenie rozwoju w biznesie

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu, sukces przedsiębiorstwa często wiąże się z umiejętnością nieustannego doskonalenia i rozwoju...

czytaj dalej

0 komentarzy

Wyślij komentarz